pátek 27. listopadu 2009

Google Wave 1: Přišla mi pozvánka!

Přišla mi pozvánka na Google Wave. Snažil jsem se ji sehnat ještě před spuštěním veřejného testování regulovaného pozvánkami. Dočkal jsem se včera. A já jsem se rozhodl pravidelně zaznamenávat své dojmy a postřehy z používání této služby. A také pokud možno objevovat různé zajímavé způsoby jejího efektivního využití.

Takže, dojem úplně první. Přihlásil jsem se a vůbec jsem netušil, co a jak. Tahle fáze naštěstí trvala jen několik vteřin, a poté jsem rozklikl nějakou úvodní vlnu. Příliš mě nezaujala, a tak jsem si založil vlnu vlastní. Do vlny se připojil kamarád, který si s Wave též odbýval svoji první zkušenost. Zkoušeli jsme různé věci. Editace obsahu i textu samotného, odpovědi, vkládání obrázků a videí, to všechno real-time. Oba dva si umíme představit různé způsoby využití (kolaborace na seminárkách a vůbec různých úkolů, které před nás vysoká škola staví), já dokonce uvažuju, že by moje seminární nebo bakalářská práce mohla být o Wave).

Laboroval jsem s Wave asi půl hodiny. A pouze s jedním člověkem připojeným do vlny, takže setkání to bylo opravdu velmi letmé. Moje postřehy se omezily jen na letmé prozkoumání uživatelského rozhraní (vypadá, že by mohlo být efektivní, nicméně mám pocit, že můj monitor s rozlišením 1024 x 768 je pro Wave malý. Co teprve na Eee?), několika málo prvků (tlačítko pro vyhledání obsahu pomocí Google) a jeden ke způsobu komunikace jako takové a k jejímu používání (Google Wave je sofistikovaný způsob komunikace. Nebo spíš extenze komunikace. A jako jsme se učili mluvit, musíme se učit i tentokrát.)

Žádné komentáře:

Okomentovat