pondělí 23. listopadu 2009

Věci, kterých si všímám 4

Fotbalová reprezentace ČR. Fail! Ne, že bych od Michala Bílka čekal nějaké zázraky, ale od Františka Komňackého jsem čekal víc. Též individuální nasazení jednotlivých hráčů, no hrůza... Ale stejně hážu vinu spíš na trenéry. Nominovali vesměs mladé kluky, kteří prostě potřebují od trenérů mnohem lepší vedení, než jakého se jim v Emirátech dostalo. Pobavil mě titulek článku na deniksport.blesk.cz, který na mě vyplivl Google Reader Ostuda jak Ázerbajdžán.

Chrome OS a hlavně reakce na něj. Čím méně prestižní IT web, tím horší reakce na Chrome OS, nový operční systém od Googlu. Jde vidět, že tam vesměs píší zabedněnci, kteří se nedokáží odpoutat od svého přízemního a provinčního nazírání na svět.
  1. Chrome OS se údajně neprosadí, ať už pro to, že wi-fi není všude (koho zajímá wi-fi? budoucnost je v mobilních sítích 3. generace nebo ve wi-maxu + google gears)
  2. Pro ChromeOS nejsou žádné sofistikované hry (což působí směšně, když EA dá za dvojku na trhu s webovými hrami přes 300M USD. A to má Zynga před Playfish docela náskok. Nemluvě o chystané Civilization na Facebooku. Navíc se PC v západním světě používá k hraní pořád méně a méně. Odklon ke konzolím je zřejmý už několik let.)
  3. Ne na všechno jde použít cloud computing. A flickr ani picasa photoshop nenahradí. Pravda. Na netbooku chce totiž každý používat Photoshop, rýsovat v CADu nebo stříhat video.
  4. Jediná seriozní výtka, kterou jsem při pročítání článků o Chrome OS potkal, je přitom úplně jednoduchá. Co umí Chrome OS navíc oproti systémům, které jsou aktuálně k dispozici? Rok je ještě dlouhá doba a uvidíme, jaké killer feature do svého OS Google zapracuje. A když si vzpomenu na Win95, tak si říkám, že pro prosazení na trhu s operačními systémy nejsou ty killer feature zase tak podstatné.
Wikipedia zase vybírá peníze. Jestli chcete wikipedii bez reklamy, zvažte, že jim něco pošlete. Mně by reklama v rozumném množství na wikipedii nevadila, posílat tedy nebudu nic.

Vyšlo Ubuntu 9.10 (a taky Mandriva 2010, OpenSuse 11.2, ale tyto distribuce já nepoužívám) Nainstaloval jsem jej na stolní počítač. Místo Rhytmboxu jsem nainstaloval Exaile, místo Totemu VLC, místo Empathy Pidgin, doinstaloval jsem Chromium a jsem úplně spokojený. Všechno funguje jak má. Líbí se mi myšlenka Centra software pro Ubuntu, které do budoucna umožní i nákup placených (proprietárních) aplikací. A já říkám jo! Chci mít možnost koupit si jednoduše komerční programy, pokud mi nevyhovují svobodné alternativy, které mi Ubuntu nabízí.

Žádné komentáře:

Okomentovat